Vem styr svensk skola? På Skolverket verkar man anse att man kan ha en helt egen agenda – med fokus på normkritik, intersektionalitet och genusideologi – även om denna går rakt emot de folkvaldas.
Här har vi ett verkligt stort problem. Det är oerhört allvarligt att en myndighet är så fullständigt politiserat med ett ideologiskt synsätt där radikala vänsterteorier blir överordnade uppdraget att förmedla kunskap byggd på vetenskaplig grund. Än mer allvarligt är att detta verkar göras med Tidöpartiernas goda minne. En politisk skolning av elever med avsikten att fostra ungdomar till politiskt korrekta ämbetsmän och kvinnor leder genast tankarna till östblockets diktaturer. Att det sedan är 4 kvinnor som varit källor och inspiratörer till den intersektionella och normkritiska analysen kan ett tecken på att skolverkets implementering av ideologiskt tänkande hos elever redan har börjat ge resultat. Nu måste genast regeringen ingripa och vädra ut dessa bisarra kvasivetenskapliga ideologier hos en myndighet med ansvar för våra barns kunskap och vårt lands framtid.
Bra Arpi. Verkar som Palmes "heliga ande". Med hjälp av jurister, humanister & genusvetakapliga betänkanden driver skolan, ty korvingvar/persson duger inte detta till. M a o krävs det 3800 rader rappakalja istället för 1-2 A4, som max ett kompendium ala 20-30 sidor.
Där är problematiken, omständighetens byråkrati för imbecilla.
Tyvärr&mkt trist då det är vår framtid som skolas, eller som just nu är fallet. Icke skolas, då antalet nysvenskar är många kräves uppfostran & AUKTORITET. Inte dalt.
Denna Woke-teoretiska "fördjupning" ska "erbjudas" skriver Ann-Karin, alltså kan varje skola tacka nej till den om jag förstår detta rätt, eller? Det betyder i så fall att föräldrar kan gå direkt till respektive skola och ifrågasätta materialet så att det aldrig accepteras. Väldigt viktig text och frågorna ska såklart ställas på den övergripande nivån till våra politiker och myndigheter, såsom författaren skriver, men här finns även plats för agerande mot respektive skola om materialet kommer ut.
Bra rutet Anna-Karin. Din text borde få större spridning och jag skulle också önska en replik från Lotta Edholm och Mats Persson. Skriv ett öppet brev som publiceras i Expressen, Aftonbladet el dyl. Bjud in ministrarna till er podd.
Här har vi ett verkligt stort problem. Det är oerhört allvarligt att en myndighet är så fullständigt politiserat med ett ideologiskt synsätt där radikala vänsterteorier blir överordnade uppdraget att förmedla kunskap byggd på vetenskaplig grund. Än mer allvarligt är att detta verkar göras med Tidöpartiernas goda minne. En politisk skolning av elever med avsikten att fostra ungdomar till politiskt korrekta ämbetsmän och kvinnor leder genast tankarna till östblockets diktaturer. Att det sedan är 4 kvinnor som varit källor och inspiratörer till den intersektionella och normkritiska analysen kan ett tecken på att skolverkets implementering av ideologiskt tänkande hos elever redan har börjat ge resultat. Nu måste genast regeringen ingripa och vädra ut dessa bisarra kvasivetenskapliga ideologier hos en myndighet med ansvar för våra barns kunskap och vårt lands framtid.
Återigen, Skolverket behöver läggas ned.
Flumvänstern är helt fixerad av makt och postmoderna idéer. Det är dags för regeringen att visa aktivisterna på myndigheten vad verklig makt är.
För övrigt anser jag att genusvetenskapen har bidragit lika mycket till vetenskapen, som luftgitarr har bidragit till musiken.
Bra Arpi. Verkar som Palmes "heliga ande". Med hjälp av jurister, humanister & genusvetakapliga betänkanden driver skolan, ty korvingvar/persson duger inte detta till. M a o krävs det 3800 rader rappakalja istället för 1-2 A4, som max ett kompendium ala 20-30 sidor.
Där är problematiken, omständighetens byråkrati för imbecilla.
Tyvärr&mkt trist då det är vår framtid som skolas, eller som just nu är fallet. Icke skolas, då antalet nysvenskar är många kräves uppfostran & AUKTORITET. Inte dalt.
Denna Woke-teoretiska "fördjupning" ska "erbjudas" skriver Ann-Karin, alltså kan varje skola tacka nej till den om jag förstår detta rätt, eller? Det betyder i så fall att föräldrar kan gå direkt till respektive skola och ifrågasätta materialet så att det aldrig accepteras. Väldigt viktig text och frågorna ska såklart ställas på den övergripande nivån till våra politiker och myndigheter, såsom författaren skriver, men här finns även plats för agerande mot respektive skola om materialet kommer ut.
Jag kommer att tänka på Pol Pots korrektionsläger för "element oliktänkande".
Bra rutet Anna-Karin. Din text borde få större spridning och jag skulle också önska en replik från Lotta Edholm och Mats Persson. Skriv ett öppet brev som publiceras i Expressen, Aftonbladet el dyl. Bjud in ministrarna till er podd.
❤️